A NEW LOOK
THAT LOOKS LIKE US

CLIENT

STUDIO MILES

SERVICES

VISUAL IDENTITY
GRAPHIC LINE
LAYOUT DESIGN
WEB DESIGN
MERCH

CHALLENGE

Here is the new brand identity of Studio Miles. After 5 years of existence and a growing team, our vision has become clearer while keeping our fundamental values: to be a small studio with big ambitions, to offer an authentic and human service and to build long-terme business relationships based on collaboration and fun.

Les entrepreneurs derrière cette nouvelle expérience d’hébergement avaient une idée audacieuse : celui de créer des habitations dans lesquelles les clients pourraient vivre en synergie avec la faune et la flore. Grâce aux grandes parois fenestrées qui réfléchissent la nature qui l’entoure, les gens ont l’impression de passer leur séjour en pleine forêt Charlevoisienne, tout en étant dans le confort d’une superbe maison d’architecte. De ce fait, ils peuvent prendre une pause de leur quotidien effréné et reconnecté avec la nature. Lorsqu’ils nous ont approchés pour créer le branding des maisons miroirs, nous avons tout de suite vu un grand potentiel créatif derrière ce concept atypique.

Here is the new brand identity of Studio Miles. After 5 years of existence and a growing team, our vision has become clearer while keeping our fundamental values: to be a small studio with big ambitions, to offer an authentic and human service and to build long-terme business relationships based on collaboration and fun.


SOLUTION

The whole of our new identity is based on typographic work, whether for the acronym which represents a smiling and goofy man (created from the "S" of Studio and the "M" of Miles) or for the bubbly and funky signature. These elements, once mixed with the highly structured visual universe create a very strong contrast with the brand platform. This new branding defines us even better. It demonstrates the balance that encompasses our work: a hint of craziness mixed with strong attention to details.  

LETTERING : COPPERS & BRASSES

La plateforme de marque développée a été réfléchie en complète union avec le concept de base du projet. Pour ce faire, nous avons travaillé avec deux mots clés pour appuyer notre démarche: Réflexion et Pause. C’est pourquoi nous sommes arrivés avec un symbole (R) qui fusionne ces deux axes. Le sigle représente aussi les deux maisons rectangulaires en symétrie, séparé par un boisé au centre. Puisque l’architecture du projet avait beaucoup de personnalité, la ligne graphique se devait d’être très minimaliste afin de laisser le plus de place possible aux contenus photographique. Nous avons créé une police de caractère unique (Reflexion sans) qui s’implante dans la marque en toute cohérence autant avec les choix architecturaux que design.

The whole of our new identity is based on typographic work, whether for the acronym which represents a smiling and goofy man (created from the "S" of Studio and the "M" of Miles) or for the bubbly and funky signature. These elements, once mixed with the highly structured visual universe create a very strong contrast with the brand platform. This new branding defines us even better. It demonstrates the balance that encompasses our work: a hint of craziness mixed with strong attention to details.  

LETTERING : COPPERS & BRASSES

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85, RUE ALBERT #201
SHERBROOKE (QUÉBEC)  J1H 1N1

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